PENYELIDIKAN
TINDAKAN
|
REFLEKSI
|
TUJUAN
|
|
Memperbaiki amalan sendiri dan
meingkatkan keberkesanan amalan berdasarkan proses refleksi
Membentuk teori peribadi yang kritis
|
Meninjau kelemahan dan kelebihan
amalan sendiri
|
REKA BENTUK KAJIAN
|
|
Fleksible iaitu boleh diubahsuai
berdasarkan keadaan dan keperluan situasi sebenar di sekolah
|
Ditetapkan dahulu sebelum penyelidikan
dilakukan
|
SUBJEK KAJIAN
|
|
Penyelidik adalah sebahagian dari
subjek kajian.
Matlumat kajian diperolehi secara
lansung daripada subjek kajian
|
Penyelidik bukan sebahagian subjek
kajian.
Subjek kajian adalah sampel yang
dipilih dengan menggunakan kaedah tertentu
|
PERKAEDAHAN KAJIAN
|
|
Dilakukan dalam situasi sebenar dan
analisis data secara kuantitatif dan kualitatif menggunakan teknik dan kaedah
deskriptif dan inferensi
|
Nilai kajian bergantung kepada teknik
persampelan dan analisis statistic yang canggih
|
LAPORAN
|
|
Menggunakan bahasa yang mudah difahami
Menggunakan kata ganti nama
|
Bersifat teknikal dan sukar difahami
oleh guru
Guru perlukan pengetahuan khusus untuk
memahaminya.
|
~all about me~ This is my personal blog, if u felt disturbed, kindly click on the 'x' which is located on the upper right of this page :)
Saturday, December 1, 2012
Beza Penyelidikan Tindakan dan Refleksi
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment